Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012



Προς: 1. Υπουργείο Εσωτερικών
Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γραφείο Υπουργούκου Στυλιανίδη Ευρυπίδη
2. Περιφέρειες της χώρας

ΘΕΜΑ : Αίτημα υπαγωγής των συνεργείων επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στη ρυθμιστική αρμοδιότητα των Περιφερειών – Αίτημα αναστολής της ισχύος του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ΦΕΚ Α 114/2006), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 94 παρ. 2 του Ν. 3852/2010 (Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης, ΦΕΚ Α 87/2010), όσον αφορά στην υπαγωγή των αρμοδιοτήτων ελέγχου και έκδοσης αδειών των συνεργείων αυτοκινήτων στους αρμοδίους κατά τόπον Δήμους

ΣΧΕΤ: 1. Το υπ' αριθμ. πρωτ. 14741/31-07-2012 έγγραφο της Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.


Αξιότιμε κ. Υπουργέ
Αξιότιμοι κ.κ. Περιφερειάρχες

Η Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ. είναι η πανελλήνια δευτεροβάθμια επαγγελματική οργάνωση των επισκευαστών αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μηχανημάτων όλων των ειδικοτήτων, εκπροσωπεί δε πανελλαδικά το σύνολο σχεδόν των πρωτοβάθμιων επαγγελματικών σωματείων των επισκευαστών αυτοκινήτων (50 πρωτοβάθμια σωματεία – μέλη), τα οποία εκπροσωπούν περί τους 16.000 επισκευαστές αυτοκινήτων.
Στο πλαίσιο της διαβούλευσης επί του σχεδίου Νόμου για την αναμόρφωση της αυτοδιοίκησης, η ΕΟΒΕΑΜΜ αιτήθηκε να μην υπαχθούν στην αρμοδιότητα των Δήμων, αλλά των Περιφερειών, η έκδοση των αδειών ασκήσεως επαγγέλματος και των αδειών ίδρυσης και λειτουργίας των συνεργείων αυτοκινήτων, που μέχρι τότε αδειοδοτούνταν από τις Νομαρχίες, για τους εξής λόγους που θα οδηγούσαν σε πλήρες λειτουργικό και ουσιαστικό αδιέξοδο τους Δήμους και σημαντικές στρεβλώσεις στις διαδικασίες αδειοδότησης των συνεργείων:
α. Τα πλείστα όσα παραδείγματα, άκαιρων και καθ' υπέρβαση του κείμενου νομικού πλαισίου περί χρήσεων γης, πολεοδομικών ρυθμίσεων των Δήμων σε βάρος των συνεργείων επισκευής. Ενδεικτικά:
- με το ΦΕΚ Δ’ 369/08-06-1989 ο Δήμος Καλλιθέας Αττικής απαγορεύει την ίδρυσης νέων συνεργείων.
- με το ΦΕΚ Δ’ 1198/29-12-1995 ο Δήμος Καλλιθέας απομακρύνει τα υπάρχοντα συνεργεία από τον Λόφο Σικελίας και εννοείται απαγορεύει και την ίδρυση νέων συνεργείων.
- με το ΦΕΚ Δ’ 616/19-08-1998 ο Δήμος Αθηναίων απομακρύνει τα συνεργεία από το Μεταξουργείο
- με το ΦΕΚ Δ’ 984/21-09-1994 ο Δήμος Γλυφάδας απομακρύνει τα συνεργεία από συγκεκριμένα οικοδομικά τετράγωνα του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου
- με το ΦΕΚ Δ’ 838/08-10-2001 ο Δήμος Χαλανδρίου απομακρύνει τα συνεργεία από το «τρίγωνο» Κηφισίας - Παπανικολή – Εθνικής Αντιστάσεως.
- με το ΦΕΚ Δ’ 130/21-02-2001 ο Δήμος Αμαρουσίου απομακρύνει τα συνεργεία από την Λ. Κηφισίας, από την οδό Σωρού κ.ά.
- με το ΦΕΚ Δ’ 822/01-08-2003 ο Δήμος Νέου Ψυχικού απομακρύνει τα συνεργεία από τα όρια του Δήμου του.
- με το ΦΕΚ Δ’ 278/17-03-2005 ο Δήμος Αγίας Παρασκευής απαγορεύει πλέον την ίδρυση συνεργείων, πλην τριών οδών (που είναι όμως κορεσμένες και τα ενοίκια είναι πανάκριβα, όπως η Λ. Μεσογείων).
- με το ΦΕΚ Δ’ 246/18-03-1992 ο Δήμος Χολαργού απαγορεύει τα συνεργεία μέσα στα όρια του Δήμου του.
- με το ΦΕΚ Δ’ 112/19-02-2003 ο Δήμος Ν. Ιωνίας απαγορεύει τα συνεργεία και τα απομακρύνει εντός 8ετίας.
- με το ΦΕΚ 347/21-07-2009 ο Δήμος Αιγάλεω απομακρύνει τα συνεργεία από τα όρια του Δήμου του.
- με το ΦΕΚ Δ’ 277/26-04-1999 ο Δήμος Αγ. Δημητρίου απομακρύνει / απαγορεύει τα συνεργεία μέσα στα όρια του Δήμου του.
β. Την παντελή έλλειψη εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού και κτιριακών και τεχνικών υποδομών των Δήμων για την ανάληψη της αρμοδιότητας αδειοδότησης και ελέγχων των συνεργείων επισκευής αυτοκινήτων.
γ. Το γεγονός ότι οι Περιφέρειες λειτουργούν περισσότερο «θεσμικά» και διαθέτουν την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή και ανθρώπινο δυναμικό για την ανάληψη των συγκεκριμένων αρμοδιοτήτων, ενώ, σε κάθε περίπτωση, η υπαγωγή των σχετικών αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες διασφαλίζει τόσο την απρόσκοπτη εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας όσο και την απαλοιφή κάθε πιθανότητας ή δυνατότητας συνδιαλλαγών.
δ. Την αυξημένη τεχνογνωσία των αρμόδιων υπαλλήλων των Διευθύνσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιών (και ήδη των Περιφερειών) στα ιδιαίτερα ζητήματα της έκδοσης αδειών για τεχνίτες και συνεργεία
ε. Την άστοχη κατανομή αρμοδιοτήτων στο νόμο 3852/2010, όπου προβλέπεται ότι οι μεν άδειες των συνεργείων θα χορηγούνται από τους Δήμους, ενώ η Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ) από τις Περιφέρειες.
Παρ' όλα αυτά, το εύλογο αίτημα της Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ. δεν έγινε αποδεκτό.
Ήδη όμως, στη σημερινή φάση της μεταφοράς αρμοδιοτήτων από τις Περιφέρειες στους Δήμους, καταδεικνύεται, εν τοις πράγμασι, η αστοχία της υφιστάμενης ρύθμισης, καθώς οι Δήμοι, με την εφαρμογή του Προγράμματος Καλλικράτη και τις συνενώσεις υπηρεσιών και Δημοτικών Ενοτήτων, αποψιλώνονται διαρκώς και υφίστανται δραστικό περιορισμό των κτιριακών δομών τους και του ανθρώπινου δυναμικού τους, γεγονός που καθιστά “απαγορευτική” την άσκηση των ανατεθειμένων αρμοδιοτήτων και έχει επισημανθεί σχεδόν από το σύνολο των κατά τόπους Δήμων.
Για τους λόγους αυτούς, αιτούμεθα εκ νέου να αναθεωρήσετε άμεσα τις σχετικές διατάξεις του Ν. 3852/2010, προκειμένου η αρμοδιότητα αδειοδοτήσεως των συνεργείων (έκδοση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, αδειών ιδρύσεως και λειτουργίας, παρακολούθηση και έλεγχος της λειτουργίας αυτών) να μεταβιβαστεί στις Περιφέρειες.
Σε κάθε περίπτωση, αιτούμεθα την αναστολή ισχύος της διάταξης του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ΦΕΚ Α 114/2006), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 94 παρ. 2 του Ν. 3852/2010, για χρονικό διάστημα ενός έτους, προκειμένου να μην προκληθούν σοβαρά λειτουργικά και πραγματικά αδιέξοδα τόσο για τους Δήμους όσο και για τα συνεργεία επισκευής αυτοκινήτων.

Κύριε Υπουργέ,

Είμαστε στην διάθεσή σας, αν το κρίνετε αναγκαίο, να σας αναπτύξουμε και από κοντά τις απόψεις μας.
Με την πεποίθηση ότι θα αναγνωρίσετε το δίκαιο του αιτήματός μας και θα ανταποκριθείτε θετικά
Διατελούμε με τιμή

Για την ΕΟΒΕΑΜΜ
Ο Πρόεδρος
Αθανάσιος Νικολόπουλος
Ο Γενικός Γραμματέας
Χρήστος Ευαγγέλου