Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012



Προς: Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Γραφείο Αναπληρωτή Υπουργού
κου Σταύρου Ελ. Καλογιάννη
Κοινοποίηση :
Γενικό Γραμματέα Μεταφορών κο. Σταθόπουλο Νικόλαο
Διευθυντή Δ/νσης Τεχνολογίας Οχημάτων κο. Ευγενίδη Θωμά

Θέμα: Αίτημα συνάντησης με τον Αναπληρωτή Υπουργό Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για εκκρεμή ζητήματα του κλάδου επισκευής και συντήρησης αυτοκινήτων οχημάτων
Αξιότιμε κε Υπουργέ,

Καταρχήν, σας εκφράζoυμε τα θερμά μας συγχαρητήρια για την ανάληψη των υπουργικών σας καθηκόντων. Σας ευχόμαστε δύναμη και υγεία, ώστε να φέρετε εις πέρας το δύσκολο έργο σας και να ανταποκριθείτε με την συνέπεια και την υπευθυνότητα που σας διακρίνει στα υπουργικά σας καθήκοντα.
Η ΕΟΒΕΑΜΜ αποτελεί το πανελλαδικό αντιπροσωπευτικό όργανο των επισκευαστών αυτοκινήτων αριθμώντας 50 σωματεία - μέλη. Δια της παρούσας αιτούμεθα την πραγματοποίηση ενημερωτικής συνάντησης, προκειμένου να σας εκθέσουμε από κοντά τα θέματα που μας απασχολούν και παραμένουν σε εκκρεμότητα:

α. Χωροθέτηση συνεργείων επισκευής και συντήρησης συστημάτων υγραερίου και αερίων καυσίμων - Τροποποίηση Ν. 3897/2010

Είναι γνωστό το πρόβλημα της αδειοδότησης των συνεργείων τοποθέτησης συστημάτων υγραερίου, που προκλήθηκε μετά την παντελώς άκαιρη ρύθμιση του Ν. 3897/2010, που έθετε ακραίους περιορισμούς στη χωροθέτηση των συνεργείων αυτοκινήτων για την τοποθέτηση συστημάτων υγραερίου, θεσπίζοντας "διαχωριστικό τοίχο" στις εγκαταστάσεις των συνεργείων.
Η ΕΟΒΕΑΜΜ απευθύνθηκε στην AIRC (παγκόσμια ομοσπονδία επισκευαστών και θεσμικό όργανο στην ΕΕ), η οποία μας απέστειλε εμπεριστατωμένη επιστολή σε σχέση με τα ισχύοντα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στα κράτη μέλη. Η συγκεκριμένη επιστολή μεταφράστηκε και προωθήθηκε στο Υπουργείο Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων, ενώ υποβλήθηκε εμπεριστατωμένη πρόταση, που επεξεργάστηκαν ο νομικός και ο τεχνικός μας σύμβουλος και η οποία δόθηκε στον τότε Υπουργό κο Βορίδη και στους συμβούλους του. Την πρότασή μας επεξεργάστηκε η Δ/νση Τεχνολογίας Οχημάτων του Υπουργείου και εισηγήθηκε εμπεριστατωμένο σχέδιο διάταξης κατάργησης - τροποποίησης της διάταξης του Ν. 3897/2010 περί διαχωριστικού τοίχου, με την πρόβλεψη καίριων μέτρων ασφαλείας, ώστε να αρθεί ο συγκεκριμένος παράλογος περιορισμός στην αδειοδότηση των συνεργείων και την υπέβαλε για ένταξη στο νομοσχέδιο για τα Ταξί, στο οποίο, όμως, δεν εντάχθηκε λόγω της παρέμβασης κέντρων συμφερόντων τα οποία και καταγγείλαμε.

Το ζήτημα εκκρεμεί εδώ και πολλούς μήνες και θα πρέπει να διευθετηθεί άμεσα, προκειμένου να αρθούν οι παρατηρηθείσες στρεβλώσεις της αγοράς.


β. Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ)

Θέσαμε εμπεριστατωμένα και επισταμένα στην αρμόδια πολιτική ηγεσία το χρονίζον ζήτημα της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων (ΚΕΚ). Συγκεκριμένα, υποβάλαμε αρμοδίως πρόταση για:
 Την αναβάθμιση του θεσμού της ΚΕΚ, μέσω της νομοθέτησης και εφαρμογής πρόβλεψης, οργάνωσης και λειτουργίας ενός μηχανογραφημένου διαδικτυακού συστήματος ελέγχου, σε συνδυασμό με την επίταση των, ανύπαρκτων σήμερα, μηχανισμών ελέγχου.
 Την εύλογη αύξηση της τιμής της ΚΕΚ, η οποία σήμερα τυγχάνει εξευτελιστική, καθώς παραμένει αμετάβλητη εδώ και δεκαετίες.
 Την πρόβλεψη ενός ελάχιστου ανταποδοτικού τέλους για τον κλάδο.
 Την αποσύνδεση της ΚΕΚ από τα ΚΤΕΟ, με ανάλογη μείωση του κόστους του τεχνικού ελέγχου προς όφελος του καταναλωτή, σε περίπτωση που υφίσταται ενεργής ΚΕΚ εκδοθείσα από εξουσιοδοτημένο συνεργείο, γεγονός που απαιτεί νομοθετική ρύθμιση ή, έστω, ερμηνευτική εγκύκλιο από το αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προς άρση των υφισταμένων από την κείμενη νομοθεσία ερμηνευτικών κενών, ώστε να αποφευχθεί η διπλο - χρέωση των καταναλωτών – ιδιοκτητών οχημάτων.

Και το ζήτημα αυτό εκκρεμεί και θα πρέπει να διευθετηθεί.


γ. Κάρτα Ελέγχου Θορύβου (ΚΕΘ).

Η Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ. έχει προτείνει επανειλημμένως να δοθεί, με Υπουργική Απόφαση κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 6 του Ν. 3897/2010, η εξουσιοδότηση του ελέγχου θορύβου και της έκδοσης της Κ.Ε.Θ. στα νομίμως αδειοδοτημένα συνεργεία επισκευής και συντήρησης μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων που διαθέτουν ελάχιστη ωφέλιμη επιφάνεια 40 τ.μ. για τη διενέργεια του ελέγχου θορύβου εντός του χώρου των ως άνω συνεργείων, άλλως να δοθεί η δυνατότητα ελέγχου θορύβου στον εξωτερικό χώρο πλησίον των εγκαταστάσεων των συνεργείου, όπως εξάλλου γίνονται αντίστοιχα οι μετρήσεις - έλεγχοι θορύβου από τα εντεταλμένα διοικητικά όργανα ελέγχου εντός του αστικού ιστού.
Η επιτυχία του θεσμού της Κ.Ε.Θ. εξαρτάται, κατά κύριο λόγο, από την ύπαρξη ικανού αριθμού φορέων που θα εξουσιοδοτηθούν για τη διενέργεια του σχετικού τεχνικού ελέγχου, όπως αντίστοιχα ισχύει για το θεσμό της Κάρτας Ελέγχου Καυσαερίων. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται η πρόταση της ΕΟΒΕΑΜΜ.





δ. Γεωργικά μηχανήματα – Μηχανήματα έργου

Επί δεκαετίες, το ζήτημα της ίδρυσης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής και συντήρησης των αυτοκινούμενων αγροτικών μηχανημάτων και των μηχανημάτων έργου και της έκδοσης των σχετικών αδειών ασκήσεως επαγγέλματος παραμένει αρρύθμιστο, με αποτέλεσμα να τίθενται σοβαρότατοι κίνδυνοι από τη λειτουργία των ως άνω οχημάτων τόσο για τους ίδιους τους χρήστες τους όσο και εν γένει για την οδική ασφάλεια, σε μια χώρα όπου η αγροτική οικονομία κατέχει εξέχουσα θέση. Μέχρι και σήμερα δεν έχει εκδοθεί το κατ’ εξουσιοδότηση του ν. 1575/1985 προεδρικό διάταγμα, που να ρυθμίζει τα περί της ίδρυσης και λειτουργίας των συνεργείων επισκευής και συντήρησης των αγροτικών μηχανημάτων και μηχανημάτων έργου. Είναι δε απαράδεκτο το γεγονός ότι, σε μία κατεξοχήν αγροτική οικονομία, δεν έχουν ρυθμιστεί, εδώ και δεκαετίες, οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας των συνεργείων αυτών, ώστε αφενός να διασφαλιστούν οι συνάδελφοί μας, κυρίως στην επαρχία, αλλά και να τηρούνται οι όροι της ασφαλούς επισκευής και συντήρησης των μηχανημάτων αυτών.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων θα πρέπει να προωθήσει άμεσα το ζήτημα σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία.


ε. Πρόταση δωρεάν ελέγχου συστημάτων ABS

Η ΕΟΒΕΑΜΜ, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας και της ασφάλειας των μεταφορών, προτείνει τη θεσμοθέτηση της υποχρέωσης διενέργειας, πριν τον έλεγχο ΚΤΕΟ, από τα αδειοδοτημένα συνεργεία (μέλη της ΕΟΒΕΑΜΜ), δωρεάν ελέγχου της ορθότητας λειτουργίας των ηλεκτρονικών συστημάτων πέδησης ΑΒS και τη χορήγηση σχετικής βεβαίωσης, για τα οχήματα (φορτηγά, λεωφορεία) που υποχρεούνται από τις κείμενες διατάξεις να φέρουν σύστημα ABS, δεδομένου ότι τα ΚΤΕΟ δεν δύνανται να ελέγξουν την ορθότητα λειτουργίας των ηλεκτρονικών συστημάτων πέδησης ABS, παρά μόνο την ύπαρξή τους. Η θεσμοθέτηση της υποχρέωσης (δωρεάν) διενέργειας ελέγχου λειτουργίας των συστημάτων αυτών και χορήγησης σχετικής βεβαίωσης από τα αδειοδοτημένα συνεργεία πριν τον έλεγχο ΚΤΕΟ, κρίνεται απολύτως αναγκαία, καθώς θα διασφαλίζει την οδική ασφάλεια χωρίς επιβάρυνση για τους αυτοκινητιστές.


Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη θετική σας ανταπόκριση, τελώντας σε αναμονή συνάντησης μαζί σας.
Με εκτίμηση
Ο Πρόεδρος
Αθανάσιος Νικολόπουλος
Ο Γενικός Γραμματέας
Χρήστος Ευαγγέλου