Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2014

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΡΟΣ ΥΠ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ABS

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΕΙΩΝ
ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΦΡΕΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΟ ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ 1970
(ΑΡΙΘ .ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ 2881/1972 ΠΟΛ. ΠΡΩΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ)
ΕΔΡΑ: ΑΘΗΝΑ – ΛΕΩΦ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΕΩΣ 183-185 ΤΗΛ:210 5128066
FAX: 2105150463 Τ.Κ. 104 44
www. frena.info
email:psisefa@yahoo.gr

Αριθ. Πρωτ 903 Αθήνα…28/1/2014



Προς: E.O.B.E.AM.M
(για διαβίβαση στον αρμόδιο υπουργό)

Κοινοποίηση: Κλαδικό τύπο


Θέμα :Παράταση τοποθέτησης ABS


Κύριοι
Μεγάλος προβληματισμός μας κατέλαβε μαθαίνοντας την απόφαση της αρμόδιας αρχής για εξάμηνη παράταση της καταλυτικής ημερομηνίας για την εκ των υστέρων τοποθέτηση συστημάτων αντιεμπλοκής κατά την πέδηση ( ABS )στα κυκλοφορούντα βαρέα οχήματα των κατηγοριών Μ2,Μ3,Ν2,Ν3,Ο3 ΚαιΟ4.
Με έκπληξη διαβάσαμε στο φύλο της εφημερίδας της κυβέρνησης (Αρ. φύλλου 3328/27-12-2013) ότι η μόνη ουσιαστική αιτία παράτασης της προθεσμίας είναι το γεγονός ότι «από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού»!!! Και αναρωτιόμαστε : Ο κρατικός προϋπολογισμός είναι ο μόνος συντελεστής που πάρθηκε η απόφαση προ δεκαετίας για την τοποθέτηση ABS; Η οδική ασφάλεια, η βελτίωση των οδικών μεταφορών , η εναρμόνιση με τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Κοινότητας ( Ε.Ε.) δεν υπάρχουν πουθενά ;
Όπως όλοι γνωρίζουμε , η προσπάθεια από πλευράς υπουργείου εδώ και αρκετά χρόνια , είναι να βελτιώσει την οδική ασφάλεια με το να ζήτα να τοποθετηθεί εκ των υστέρων ABS στα βαρέα οχήματα. Διερωτόμαστε, όμως , με ποια λογική και ποιό σκοπό , έρχεται και αναθέτει στο ΕΜΠ να πραγματοποιήσει μελέτη για την δυνατότητα ή μη της εκ των υστέρων ασφαλούς τοποθέτησης ABS άκαιρα , και λίγο πριν εκπνεύσει η οριακή ημερομηνία ( ήτοι στις 05/12/2013, ενώ έληγε η προθεσμία στις 31/12/2013 ),και έχοντας υπ' όψιν , ότι το ζήτημα αυτό έχει ήδη τραβήξει πλέον της δεκαετίας με συνεχείς αναβολές και παρατάσεις προθεσμιών . Και αν η μελέτη αυτή καταστήσει ( ετεροχρονισμένα βέβαια ) αδύνατη την εκ των υστέρων τοποθέτηση ,θα ακυρωθεί ο νόμος της υποχρέωσης εγκατάστασης ; Και τι γίνεται με τα ήδη εγκατεστημένα συστήματα και τα οχήματα που τα διαθέτουν ;
Ο εκάστοτε αρμόδιος υπουργός , για να βγάλει μία απόφαση ,πληροφορείται και ενημερώνεται από τα αρμόδια τεχνικά όργανα της υπηρεσίας του ( τεχνολόγους μηχανικούς, τεχνολόγους οχημάτων ,μηχανολόγους κλπ ), τα οποία είναι και τα μόνα ίσως αρμόδια και εξειδικευμένα άτομα προς αυτήν την κατεύθυνση . Το ίδιο το υπουργείο έχει αδειοδοτήσει τα στελέχη του αυτά ( τα οποία είναι απόφοιτοι του ΕΜΠ ή ισάξιων πανεπιστημίων της Ελλάδος ή του εξωτερικού ) ,και σίγουρα η κρίση τους και η άποψη τους δεν μπορεί να υποβιβαστεί .Υπολογίζουμε ότι αυτό ήδη έγινε κατά τη δημιουργία του νομοσχεδίου της εκ των υστέρων τοποθέτησης ABS . Ήδη κάποιες κατηγορίες οχημάτων έχουν εξαιρεθεί της υποχρέωσης, σε διάφορα ενδιάμεσα χρονικά διαστήματα από της εφαρμογής του νόμου .Αυτές οι εξαιρέσεις έγιναν χωρίς μελέτη ; θεωρούμε πως όχι .
Αντίθετα , το ίδιο το νομοσχέδιο αυτό καθ' αυτό , υποβιβάζει εμάς τους αδειοδοτημένους τεχνίτες πέδησης , αφού για να πάρουμε άδεια εγκατάστασης των συστημάτων αυτών , πρέπει να εγκριθούμε και αδειοδοτηθούμε όχι από το υπουργείο ( που ήδη μας έχει ορίσει σαν εξειδικευμένους τεχνίτες ), αλλά από τους εκάστοτε εισαγωγείς –αντιπροσώπους των συστημάτων ABS , οι οποίοι ,μόνο τεχνικοί δεν είναι , και ίσως μάλιστα τα κριτήρια επιλογής αδειοδότησης να έχουν να κάνουν και με οικονομικά συμφέροντα .
Έχοντας ήδη καταθέσει τις προτάσεις μας για την ασφαλή οδική συμπεριφορά των βαρέων οχημάτων σε προηγούμενες επιστολές μας και επιζητώντας μια νέα συνάντηση με του αρμόδιους για την επίλυση του τόσο σημαντικού θέματος της οδικής ασφάλειας , αναμένουμε άμεσα πρόσκληση σας για νέα συνάντηση ,ώστε να κλείσει οριστικά το όλο ζήτημα που προβληματίζει ,τόσο τον κλάδο μας όσο και γενικότερα τους πολίτες αυτής της χώρας .



Με εκτίμηση
για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος
Παντελής Τσιαδής

Ο Γεν. Γραμματέας
Χρήστος Αγγελής