Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Χωροθέτηση συνεργείων επισκευής και συντήρησης αερίων καυσίμων



Αριθ. Πρωτ. 15357 Αθήνα 5/2/2014


Προς
Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
1. Γραφείο Υφυπουργού κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου
2. Δ/νση Τεχνολογίας Οχημάτων

Θέμα: Χωροθέτηση συνεργείων επισκευής και συντήρησης αερίων καυσίμων

Κύριε Υπουργέ,
Με το Ν. 4199/2013 και την τροποποίηση του Ν. 3897/2010, οι εργασίες της ειδικότητας (επισκευής και συντήρησης συστημάτων αερίων καυσίμων) της παρ. 14 του άρθρου 13 του π.δ. 78/1988 (Α' 34), όπως ισχύει, επιτρέπεται να γίνονται σε συνεργεία, τα οποία αναλαμβάνουν επισκευές και συντηρήσεις περισσότερων της μιας ειδικοτήτων του άρθρου 13 του π.δ. 78/1988, όπως ισχύει, με την υποχρέωση τοποθέτησης σε όλα τα επίπεδα των χώρων του συνεργείου, πιστοποιημένων συσκευών ανίχνευσης διαρροών υγραερίου - φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με την ισχύουσα διάταξη, παρέχεται η δυνατότητα, υπό προϋποθέσεις, της εκτέλεσης εργασιών τοποθέτησης, επισκευής και συντήρησης συστημάτων υγραερίου και φυσικού αερίου στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις ήδη λειτουργούντων συνεργείων διαφορετικών ειδικοτήτων. Είναι δε σαφές, ότι η παρεχόμενη δυνατότητα αφορά στον εκσυγχρονισμό των συνεργείων, καθώς πλέον ο στόλος των υγραεριοκίνητων οχημάτων έχει αυξηθεί σημαντικά και στο μέλλον προβλέπεται να αυξηθεί έτι περαιτέρω, καθώς θα προστεθεί σε αυτόν και ο στόλος των οχημάτων που θα κινούνται με φυσικό αέριο. Επομένως, τα συνεργεία αυτοκινήτων, προκειμένου να δύνανται να παρακολουθήσουν τις τεχνολογικές εξελίξεις στο συγκεκριμένο τομέα, θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν και να εφοδιαστούν με τον κατάλληλο εξοπλισμό (όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία) και την αντίστοιχη άδεια λειτουργίας.
Η δυνατότητα αυτή θα πρέπει να δίνεται και στα νομίμως υφιστάμενα λειτουργούντα συνεργεία, τα οποία είναι εγκατεστημένα σε περιοχές όπου από τις χρήσεις γης δεν επιτρέπεται η ίδρυση νέων συνεργείων αυτοκινήτων.
Ανάλογη πρόβλεψη υπάρχει ήδη στο Νόμο 4070/2012 (ΦΕΚ 82/Α'/10-4-2012) για τα πρατήρια καυσίμων, όπου στο άρθρο 114 παρ. 4 ορίζεται ότι: “...σε περιπτώσεις όπου από τις χρήσεις γης δεν επιτρέπεται η ίδρυση νέων πρατηρίων υγρών καυσίμων, αλλά ως προς τα υφιστάμενα πρατήρια υγρών καυσίμων είτε δεν προβλέπεται η απομάκρυνσή τους είτε επιτρέπεται να εκσυγχρονίζονται, επιτρέπεται η προσθήκη εγκαταστάσεων παροχής υγραερίου (LPG) και γενικότερα συμπιεσμένων αερίων καυσίμων (CNG) για την κίνηση των τροχοφόρων οχημάτων.''
Κατ' αναλογία, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν ερμηνευτικά αδιέξοδα όσον αφορά στην εφαρμογή του Ν. 3897/2010 (ως ισχύει), παρακαλούμε να αποσταλεί στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών διευκρινιστική εγκύκλιος, σύμφωνα με την οποία επιτρέπεται η προσθήκη σε ήδη υφιστάμενα συνεργεία, λόγω εκσυγχρονισμού, της ειδικότητας της παρ. 14 του άρθρου 13 του π.δ. 78/1988, ακόμη και αν από τις χρήσεις γης δεν επιτρέπεται η ίδρυση νέων συνεργείων αυτοκινήτων.


Με εκτίμηση

Για το Δ.Σ. της ΕΟΒΕΑΜΜ

Ο Πρόεδρος
Αθανάσιος Νικολόπουλος

Ο Γενικός Γραμματέας
Χρήστος Ευαγγέλου